O ćwiczeniach

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Od 6 września zapraszamy na taniec brzucha z elementami szkoły rodzenia. Zajęcia odbywają się w piątki o 16.15 w Joga Wita przy ul. Wspólnej 40 w Poznaniu i trwają 55 minut. Odpłatność za zajęcia to 20 zł płatne gotówką na miejscu.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Nie potrzeba zaświadczeń lekarskich! Uważamy, że żądanie ich byłoby jakieś takie protekcjonalne, że niby tylko ze specjalistą rozmawiamy, a nie z zainteresowaną. Poza tym takie zaświadczenie niewiele wnosi. Cóż z tego, że je posiadasz, skoro w dzień ćwiczeń np. boli Cię głowa?

Zapisz się już dziś - szkoda każdego tygodnia ciąży!

Czy wiesz, że tylko 1% ciężarnych kobiet podejmuje regularną aktywność fizyczną (nie mówimy o warsztatach szkoły rodzenia, ale o prawdziwej minimum godzinnej aktywności uprawianej prez całą ciążę chociaż raz w tygodniu). Możesz, jak 99% kobiet, bać się porodu i zwiększać prawdopodobieństwo tego, że będzie trudny. Możesz znosić liczne ciążowe dolegliwości. Możesz nadmiernie tyć i bać się (nieuniknionego) nietrzymana moczu. Możesz żałować dziecku rozwojowych bodźców. Możesz też wziąć sprawy w swoje ręce i dołączyć do elity świadomych mam.

Dlaczego warto ćwiczyć?

Regularna aktywność fizyczna wzmacnia mięśnie naszego ciała, stabilizując kręgosłup. Prowadzi to do zmniejszenia lub niewystępowania bólów kręgosłupa. Dobra kondycja jest niezbędna do porodu, gdyż jest on porównywalny do ilości energii potrzebnej do przebiegnięcia maratonu (42 km!). Ćwiczenia pomagają zwalczyć obrzęki kończyn, pokonać rwę kulszową. Nauka pracy z dnem miednicy pozwala przygotować tkanki krocza do porodu poprzez ich relaksację, a jednocześnie sprawne mięśnie dna miednicy zapobiegają nietrzymaniu moczu lub obniżeniu narządów rodnych (w ciąży i po ciąży), a także zmniejszają prawdopodobieństwo wystąpienia przedwczesnego porodu.

Musisz regularnie ćwiczyć, jeśli marzysz o świadomym naturalnym porodzie. W przeciwnym razie Twoja głowa będzie np. chciała praktykować pozycje wertykalne, ale Twoje ciało odmówi posłuszeństwa. Prawidłowe oddychanie i umiejętność relaksu też są powiązane z aktywnością fizyczną. Nie wystarczy godzinkę posłuchać jak należy oddychać. Trzeba to ciągle i ciągle praktykować "w boju", czyli np. wykonując wymagające ćwiczenia.

Ćwiczenia pozwalają poznać nasze ciało, co jest kluczowym elementem przy przyjmowaniu dogodnych pozycji porodowych. Jeśli ćwiczysz, Twoje ciało wydziela endorfiny (tzw. hormony szczęścia). Jesteś też odporniejsza na ból, bo zdrowsza i silniejsza (kiedy jakiś uraz boli bardziej - na wakacjach, czy kiedy jesteś zmęczona, zestresowana i po chorobie?) Wzmacniasz się również psychicznie - całą ciążę pracujesz na sukces porodowy!

Poza tym nie ćwicząc ryzykujesz komplikacje zdrowotne, ciążowe i porodowe. Kobiety nieaktywne fizycznie np.: mają mniej wydolne łożyska, słabsze szyjki macicy, częściej nieprawidłowo ułożone dzieci, częściej przedwczesne lub wywoływane porody, słabsze skurcze porodowe (macia też mięsień!), większe dzieci (z większą ilością tkanki tłuszczowej), statystycznie dłuższe porody, częściej porody zabiegowe, gorzej radzą sobie z urazami w ciąży (osoba sprawna potknie się i "otrzepie", osoba nie ćwicząca prawdopodobne dozna upadku i urazu).

 

 

 

Ostatnio zmienianyśroda, 28 sierpień 2019 09:00
(0 głosów)
Czytany 9739 razy
Etykiety :

Więcej w tej kategorii:

Gdzie i kiedy »